SIXIEMES (Year 7 in England)

Your Book
Contenu
Audio Files
Contenu
Your CD audio-rom - SCRIPTS
Contenu
Book 1 - Lesson 1 - Hello!
Contenu
Book 1 - Lesson 2 - Open your books!

 

Numbers: jusqu'à 20

Ressources externes: http://lewebpedagogique.com/whereisbryan/1-2-3-numbers/

 

School things:

Positive answers:

Negative orders:

Entraîne-toi ici

 

 

Book 1 - Lesson 3 - Can you skate?

CAN / CAN'T

 

 

Book 1 - Lesson 4 - Have you got a pet?

Listen and speak

1

Dialogue:

Pair work :

  1. Hi Mary!
  2. Have you got a pet?
  3. Yes, I've got five cats and a rabbit.
  4. Have you got a dog?
  5. No, I haven't

Practise saying numbers: numbers

Practise writing numbers: numbers

Workbook
Contenu
Book 1 - Lesson 5 - Where are you from?
Workbook

 

 

 

Réviser les chiffres et les nombres

 

SUMS : Clic on the picture to do the activity (1)

1

 



 

COUNTRIES AND NATIONALITIES

Practise: entraînez-vous (7 pages interactives)

Compréhension orale 1

Think about it : Pour interroger et répondre à propos de...

 

 

 

 

 

Book 1 - Lesson 6 - Do you like music?

SEASONS

Les mois de l'année

FOOD

Fruit - vegetables - miscellaneous - drinks - desserts -
Aller plus loin...

Petit déjeuner :

COLOURS

link 2

Think about it : phrases affirmatives, interrogatives, négatives, réponse brève affirmative, réponse brève négative.

 

What time is it?

Youtube


 

 

workbook

Contenu

 

Book 2 - Lesson 1 - Where are the kids?

SONG "Do you like?"

 

Vocabulary:

Prépositions

 

 

Phonetics [i] versus [i:]


Story Time

WB23 - Héros et répliques:

 

 

 

Grammar & Practise

Les pronoms personnels sujets

 

Be au présent

 

Les questions

Complète les questions

Objectifs

Tu vas t'entraîner à...

Expression orale en interaction:
- dire et demander où se trouvent des personnes, des choses, des lieux...
- demander un mot de vocabulaire quand tu ne le connais pas.

Expression orale en continu:
- parler de ton lieu ou magasin préféré.

Compréhension orale:
- te préparer avant l'écoute d'un dialogue à l'aide des illustrations
- repérer les répétitions et les mots accentués

workbook

Contenu

 

Book 2 - Lesson 2- My hero has got short hair...
Contenu
workbook
Contenu
Book 2 - Lesson 3- A lot of fun!
Contenu
workbook
Contenu
Book 2 - Lesson 4- You mustn't do that!
Contenu
workbook
Contenu
Book 2 - Lesson 5- I always work hard!
Contenu
workbook
Contenu
Book 3 - Lesson 1- Did you have a good day?
Contenu
Book 3 - Lesson 2- Are you coming?
Contenu
Book 3 - Lesson 3- Faster, higher...
Contenu
Book 3 - Lesson 4- Is there a front garden?
Contenu
Book 3 - Lesson 5- They went on a school trip
Contenu
Book 3 - Lesson 6- What are you going to do?
Contenu
En attente
Contenu
En attente
Contenu
En attente
Contenu

 

 

Exercices généraux » | (Hervé Humbert) |

L'alphabet

Apprendre à prononcer les sons » |

Apprendre avec les sons » |

Couleurs » » | Poser des questions » | Les mois de l'année: » | L'heure » What time is it? (British Council) » | Placer le mobilier dans les pièces de la maison » | indications de lieux (audio) » | décrire une pièce » | prépositions de lieu » | La famille » | La météo

consignes + house » | Les ordres » | Classroom English

Pluriels irréguliers » | les pronoms sujets » | what are they doing » |

description » | portrait » » | parler de la météo » |

Animaux » » (mots croisés) |

Phonologie (combien de syllabes) » | consulter également la rubrique "Primaire" » |

CIA (Central Intelligence Agency) » | FBI (Federal Bureau of Investigation) » | RSPCA » |

VIDEO :

- The animals save the planet : http://www.animalssavetheplanet.com/

Pour les parents

Petite encyclopédie sur la culture anglo-saxonne » |

 

» |